Pagina's

19 december 2012

Help!!! Droge lippen!

Het is weer winter en dan merk je dat alles een beetje minder wordt. Rond deze tijd merk ik vooral dat mijn huid een beetje op hol slaat en dat ik er dan extra op moet gaan letten. Het alles irritantste dat ik kan gebeuren is dat je lippen zo droog worden dat ze helemaal kapot gaan. Je kunt wel de hele dag lipbalm gaan smeren, maar dat lost niet echt het probleem op. Daarom heb ik voor jullie 4 trucjes opgezocht om droge lippen tegen te gaan. 



1. Olijfolie.

Het schijnt dat als je een paar weken lang elke avond een laagje olijfolie op je lippen smeert dat ze dan weer heerlijk zacht gaan aanvoelen. Als je een nog beter resultaat wil moet je wat minder zout eten, want zout zorgt er een beetje voor dat je lippen uitdrogen.


2. Veel water drinken.

Water is niet alleen goed voor je lippen maar ook voor de rest van je lichaam. Als je ervoor zorgt dat je per dag minimaal 1 a 2 liter water drinkt van hou je je lichaam en huid gezond in de winter.


3. Altijd iets op je lippen.

Als je naar buiten gaat en dan vooral in de ochtend, zorg er dan voor dat je altijd iets op je lippen hebt. Al is het lipgloss op lipstick als het er maar opzit. De koude lucht buiten zorgt ervoor dat je lippen uit drogen en als je je lippen daarvoor beschermt dan kun je je geen zorgen maken.


4. Scrubben.

Heb je alsnog last van velletjes op je lippen en wil je er vanaf, dan kun je je lippen ook scrubben. Pak je  tandenborstel, doe er een beetje water op en ga dan voorzichtig over je lippen heel. doe het niet te hard, want dan is de kans groot dat je je lippen beschadigt en dat is nog irritanter dan die velletjes op je lippen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en Ik wens jullie een gezonde en gezellige kerst.

-xXx- Nina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten