Pagina's

03 november 2012

Naar de edelsmid.

Ik ben vandaag met mijn ouders naar de edelsmid geweest. Haar naam is Saskia Zuiderduin en ze maakt hele mooie en bijzondere sieraden. We zijn hierheen geweest, omdat mijn moeder Als cadeau een zakje zilverklompjes had gekregen en daar kom ze mij Saskia dan een sieraad van laten maken. 

Zo ziet zo'n zakje met zilverklompjes eruit. Ze had ook zo'n zelfde zakje in een ketting verwerkt. Ik vond het best een leuk idee, je krijgt een zakje met goud of zilver klompjes en dan kun je bij haar dan weer een sieraad van laten maken.

Mijn moeder wou van de zilverklompjes een ring laten maken en omdat ze het cadeau kreeg van de school waar ze werkte, wou ze de ring in de stijl dan het logo van de school. er komt ook een kleurtje in. De kleur wordt gemaakt van een materiaal dat verkleurt als je het verwarmt.

Deze armbanden vindt ik echt heel bijzonder. ze zijn gemaakt van vilt en gerecycled stof gemaakt en zijn super mooi!!! Op de foto zijn ze lang niet zo fel dan dat ze zijn. Saskia heeft ze samen met haar zus ontworpen en ze zijn stuk voor stuk super leuk gemaakt.

Dit is waar alle sieraden worden ontworpen en gemaakt. Het was best een grote werkplaats. aan de muur hingen allemaal foto's en plaatjes oor inspiratie en op de werkbank stonden allemaal dingen om de sieraden mee te maken. 


De origami bootjes vindt ik de allerleukste sieraad die er lag. Ik hou van zulke kettingen, omdat ze lekker makkelijk zijn, maar toch ook heel uniek door het materiaal en de vorm. 

Als de ring klaar is komt daar nog wel een artikel van op mijn blog.

de link naar de website van Saskia Zuiderduin:

Daar staan ook alle contact gegevens.

-xXx- Nina.



2 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven Nien! En de foto's zijn ook prachtig! Xx mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Saskia Zuiderduin6 november 2012 om 08:07

    Hoi Nina,
    Wat heb je dat mooi gefotografeerd en duidelijk beschreven.
    Heel veel dank voor de belangstelling en de link naar mijn website.
    Saskia Zuiderduin

    BeantwoordenVerwijderen