Pagina's

20 april 2013

Skincare routine.

Als je make-up gebruikt moet je je huid altijd wel schoon houden. Ik geef toe dat ik het soms wel eens vergeet om het te doen, maar dat is niet heel vaak. De routine doen ik zowel s'ochtends als s'avonds. Ik hou er van om mijn gezicht schoon te houden en dan zit je make-up ook veel mooier en beter.
De routine voor s'ochtends is: water, lipbalsem en dag crème. s'Avonds is het: water, reinigings melk, lipbalsem en vaseline. In het weekend doe ik vaak ook nog een maskertje en 3 keer in de week doe ik een neus strip (staat er niet tussen). Het is een heel systeem dat heel verwarrend overkomt, maar zo hou ik mijn gezicht verzorgt en schoon.

Water
Water is handig om je gezicht schoon te maken. Water alleen maakt je huid niet heel schoon, maar het maakt je huid wel lekker fris.

Reinigings melk
Hier mee maak ik mijn huid schoon. Het haald je make-up er goed af, voed je huid goed en maakt je huid zacht. Wat ook een voordeel is, is dat hij ook niet irriteert. Vaak heb ik daar wel last van en dat is niet altijd fijn en handig. Ik gebruikte eerst ook tonic, maar die is op.

Lipbalsem
Niet alleen bij mijn routine, maar altijd smeer ik lipbalsem. Het verzorgt je lippen goed. Ik gebruik veel verschillende lipbalsems, dus niet alleen deze. Deze lipbalsem van Dove gebruik ik vooral bij mijn skincare routine.

Vaseline
Vaseline lijkt een beetje raar voor in een routine. Dit breng ik altijd voor het slapen gaan aan onder mijn ogen en dit doe ik omdat ik anders s'ochtends heel erg last heb van wallen. Ik heb dit ooit eens ontdekt toen ik het eens een keer voor de lol deed. Ik weet niet of het voor iedereen werkt, maar voor mij wel.

Dag crème
Dag crème is handig om je gezicht te verzorgen voor je je foundation op doet. 

Maskertje
Maskertjes doe ik altijd in het weekend of als ik mijn huiswerk aan het maken ben. Het liefst maak ik mijn maskertjes zelf, maar als ik daar heen zin in heb koop ik er eentje. Het maskertje dat ik op dit moment helemaal geweldig vindt is banaan honing. Het maakt je gezicht heel mooi zacht en haald je roodheid weg. 



Jullie hebben hier vast wel genoeg aan om ook een goede skincare routine te maken en als je nog dingen hebt en vind dat im dat zeker moet proberen, laat het dan even achter in de reacties

-xXx- Nina 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten